گروه شهری: دیدار مدیران شهری خاورمیانه و غرب آسیا که برای شرکت در اجلاس سازمان شهرهای متحد در تهران به‌سر می‌برند با مدیران شهری پایتخت کشورمان نیز ادامه داشت.

رئیس اتحادیه بلدیات اقلیم التفاح لبنان در دیدار با شهردار تهران گفت: حتی اگر ما نتوانیم از شهر تهران به‌طور مستمر بازدید کنیم اما هرگاه اسمی از شخص شهردار تهران شنیده می‌شود تصویری از پیشرفت و توسعه شهری در ذهن ما شکل می‌گیرد. محمد که همراه با دیگر شهرداران لبنانی به دیدار دکتر قالیباف آمده بود، با بیان این مطلب، ضمن قدردانی از شهردار تهران به‌دلیل میزبانی خوب نشست مشترک شورا و کمیته اجرایی سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه، افزود: اقلیم التفاح منطقه بسیار زیبایی در جنوب لبنان است که 60 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.
وی افزود: این منطقه در زمان جنگ همواره از حمله‌های رژیم صهیونیستی رنج می‌برد که از سال 2000 و عقب نشینی رژیم صهیونیستی وضعیت آن رو به بهبود است.

محمد در ادامه از کشور ایران به خاطر تمام حمایت‌ها و خدماتی که به لبنان ارائه داده قدردانی کرد.وی با بیان اینکه اقلیم التفاح از ویژگی‌های توریستی و گردشگری خاصی برخوردار است، گفت: موزه‌ای در این منطقه راه‌اندازی شده که در آن از تمام تجهیزات و جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی که در جنگ علیه ما از آنها استفاده می‌کرده، نگهداری می‌شود و جالب است که بدانید قبل از افتتاح رسمی این موزه، حدود یک میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند.

براساس این گزارش، دکتر قالیباف، شهردار تهران نیز ضمن تشکر از هیأت لبنانی اظهار داشت: امیدوارم همکاری خوبی بین شهر تهران و شهرهای لبنان باشد که البته هم‌اکنون ارتباط خوبی داریم.
وی گفت: تهران و شهرهای لبنان در همکاری‌ها و نشست‌های بین‌المللی ارتباطات خوب و نزدیکی دارند که امیدواریم این ارتباطات تداوم یابد.

بازدید دبیرکل از معاونت شهرسازی

دبیرکل سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG) نیز روز گذشته از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران بازدید کرد. در این بازدید که علاوه‌بر محمت دومان، دبیرکل سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه ، مدیران این حوزه نیز حضور‌داشتند، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به ارائه توضیحاتی درخصوص نحوه عملکرد این معاونت و اقدامات انجام شده آن پرداخت.

معصومی در این نشست، با اشاره به اقدامات انجام‌شده درخصوص تهیه طرح تفصیلی تهران گفت: 22 مشاور طرح تفصیلی تهران را آماده کردند و با توجه به اینکه رویکرد مشارکتی در شهرداری وجود دارد این طرح‌ها به تایید کارشناسان و نظر مردم منطقه رسیده است تا در آن اعمال شود.وی افزود: بیش از 30 جلسه در شورای شهر این طرح‌ها بررسی شد که یک‌سال به طول انجامید.معاون شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه سیاست محله‌محوری، از تاکیدات شهردار تهران است، طرح‌های توسعه و عمران محلات توسط مردم که همان شورایاران هستند نظارت و اجرا می‌شود و مقیاس بعدی نقشه‌های شهری در این زمینه یک‌پانصدم و یک دویستم است که بعد از تصویب در شورای شهر به تایید کمیسیون ماده 5 می‌رسد.

کد خبر 155233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز